Wydawnictwo Naukowe Semper przedstawia nowość:
Język w mediach elektronicznych
pod redakcją Jerzego Podrackiego i Ewy Wolańskiej
Książka zawiera jedenaście artykułów poruszających różne zagadnienia z zakresu komunikowania (się) w mediach elektronicznych, głównie w radiu, telewizji, internecie (czaty, blogi, fora dyskusyjne, komunikatory), telefonii (SMS) i filmie.
Tom otwiera cykl publikacji książkowych przygotowywanych w ramach projektu badawczego Komunikacja w mediach elektronicznych - język, semiotyka, edukacja w Pracowni Języka Elektronicznych Środków Przekazu na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego.
ISBN: 978–83–7507–038–5
format B5, s. 200, diagramy, bibliografia
SPIS TREŚCI
Przedmowa (Jerzy Podracki)
KRZYSZTOF KASZEWSKI
Pewność i niepewność w wypowiedzi medialnej (na przykładzie głosów słuchaczy
w audycji Za, a nawet przeciw w Programie 3 PR)
MONIKA SKARŻYŃSKA
Reportaż radiowy w Programie 1 Polskiego Radia
JOANNA BUDKIEWICZ
Język Tomasza Lisa jako dziennikarza politycznego
KAROLINA JABŁOŃSKA
W tym szaleństwie jest metoda. Nie tylko językowe wyznaczniki spójności
tekstu audiowizualnego (na podstawie talk-show Duże Dzieci w T VP2)
MAGDALENA TRYSIŃSKA
Funkcje języka potocznego w filmach animowanych wytwórni Walta Disneya
(na przykładzie polskiej wersji kreskówki Timon i Pumba)
GRZEGORZ PTASZEK
"Klient nasz pan" - językowe wykładniki grzeczności i uprzejmości konsultantów
caU center w rozmowie telefonicznej z klientami
EWA WOLAŃSKA
Komunikacja językowa za pośrednictwem krótkiej wiadomości tekstowej (SMS)
JOANNA JAGODZIŃSKA
Dialogi równoległe w strukturze dyskusji internetowej
EWA ZALEWSKA-GRELOCH
Polszczyzna internautów - poprawna czy... "wygodna"?
NATALIA OGORODNIKOWA
Czasowniki wirtualne
ANNA JEŻ
Praca magisterska - sztuka czy branża?