Syndrom Wielkiego Brata

Filozofia społeczna, psychologia społeczna, etyka, antropologia kulturowa
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Majek
*
Posty: 1
Rejestracja: czw lis 19, 2009 1:00 am

Syndrom Wielkiego Brata

Post autor: Majek »

Witam. Jestem studentem I roku stosunków międzynarodowych i dostałem zadanie, a mianowicie napisać esej o "Syndromie Wielkiego Brata". Jeżeli któraś/któryś z was socjologów byłby na tyle uprzejmy i podzielił by się ze mnie kilkoma tytułami, który ten problem podejmują byłbym wielce wdzięczny :).
Xylomena
*****
Posty: 544
Rejestracja: czw mar 22, 2007 1:00 am
Lokalizacja: Józefów
Kontakt:

Post autor: Xylomena »

Brzmi to bardzo interesująco i pewnie już jesteś po eseju. Przyznam, że nie kojarzę żadnego socjologa, który w ten sposób (takimi pojęciami) ująłby skłonność do władztwa, chociaż samą władzą zajmowała się większość socjologów-mężczyzn.
Z braku laku pojechałabym na własnym konceptualizowaniu. A Ty jak z tego wybrnąłeś, jeśli można wiedzieć?
Skończona ilość słów dotyczy tylko skończonej ilości uczuć
Awatar użytkownika
WielkiMason
****
Posty: 185
Rejestracja: sob cze 06, 2009 2:00 am

Post autor: WielkiMason »

Ja też nie słyszałem tego pojęcia poza językiem potocznym i obawiam się, że to kategoria pozanaukowa. Mimo to, wydaje się, że coś takiego można przenieść na grunt naszej nauki.
Xylomena
*****
Posty: 544
Rejestracja: czw mar 22, 2007 1:00 am
Lokalizacja: Józefów
Kontakt:

Post autor: Xylomena »

W sumie obserwuję taki nurt, który posługuje się metaforami w tytułach prac (to chyba zaczęło się od Goffmana), ale najczęściej napotykam takich nauczycieli, którzy to tępią. Może trochę z zazdrości o polot?
Osobiście wszystko co zrozumiałe i doprecyzowane potem w pracy uważam za trafne (np. globalna wioska).
Skończona ilość słów dotyczy tylko skończonej ilości uczuć
Awatar użytkownika
WielkiMason
****
Posty: 185
Rejestracja: sob cze 06, 2009 2:00 am

Post autor: WielkiMason »