Jeśli myślisz o przeprowadzeniu badań marketingowych we własnym zakresie lub o zleceniu ich na zewnątrz warto, żebyś był dobrze przygotowany do tego przedsięwzięcia.
Podstawowe kroki:
1. sformułuj problem lub pytanie marketingowe tak dokładnie, jak to tylko możliwe
2. określ jakiego rodzaju danych potrzebujesz i gdzie je można znaleźć
3. zgromadź dane już dostępne (desk research) lub zleć ich zebranie agencji badawczej
4. podejmij decyzję czy trzeba przeprowadzić badanie czy wystarczą zebrane dane
5. wybierz agencję badawczą
6. skonsultuj metodę badawczą najwłaściwszą do założonych celów
7. monitoruj wykonanie badania
8. przygotuj lub zleć przygotowanie raportu z badania
9. przygotuj lub zleć przygotowanie prezentacji
10. przeanalizuj otrzymane dane, przy interpretacji badań ilościowych uwzględnij wielkość próby i błąd statystyczny
Badania marketingowe w 10 krokach
Moderator: FrancisBegbie
Badania marketingowe w 10 krokach
Stirlitz idąc przez Unter den Linden zauważył człowieka zamalowującego napis na ścianie.
Moderator - pomyślał Stirlitz.
Moderator - pomyślał Stirlitz.