Socjologia Przemocy???
Moderator: FrancisBegbie
Socjologia Przemocy???
W związku z tym, że jestem studentką pierwszego roku socjologii nie mam jeszcze obycia w literaturze z nią związanej.
Mam do napisania esej, niby temat do wyboru, ale jest haczyk... mianowicie mam się oprzeć o pracę kogoś, kto jest klasykiem wśród dzieł socjologicznych. Pomysł mam, a pytanie brzmi, czy jest jakiś KLASYK w socjologii, który napisał książkę o przemocy?
Mam do napisania esej, niby temat do wyboru, ale jest haczyk... mianowicie mam się oprzeć o pracę kogoś, kto jest klasykiem wśród dzieł socjologicznych. Pomysł mam, a pytanie brzmi, czy jest jakiś KLASYK w socjologii, który napisał książkę o przemocy?
1. Pierre Bourdieu pisał o przemocy symbolicznej
2. Kevin Browne i Martin Herbert "Zapobieganie przemocy w rodzinie"
3. Leonora Walker
4. J. Grochulska, Agresja u dzieci, Warszawa 1993 Przemoc w rodzinie i w szkole pod red. V. Kwiatkowskiej-Darul, materiały z sesji naukowej, Toruń 2001
5. A. Lipowska-Teutsch, Rodzina a przemoc, Warszawa 1995
6. Wawrzyniak Joanna (red.) "Socjologiczne i psychopedagogiczne aspekty przemocy"
7. Czyżewski M. (2003) "Trzy nurty socjologii przemocy jako odmiany dyskursu - o pułapkach czynienia przemocy wytłumaczalną", Przegląd Socjologiczny tom LII/1, Łódź: Łódzkie Towarzystwo Naukowe
Może coś ciekawego znajdziesz tutaj.
Pozdrawiam
2. Kevin Browne i Martin Herbert "Zapobieganie przemocy w rodzinie"
3. Leonora Walker
4. J. Grochulska, Agresja u dzieci, Warszawa 1993 Przemoc w rodzinie i w szkole pod red. V. Kwiatkowskiej-Darul, materiały z sesji naukowej, Toruń 2001
5. A. Lipowska-Teutsch, Rodzina a przemoc, Warszawa 1995
6. Wawrzyniak Joanna (red.) "Socjologiczne i psychopedagogiczne aspekty przemocy"
7. Czyżewski M. (2003) "Trzy nurty socjologii przemocy jako odmiany dyskursu - o pułapkach czynienia przemocy wytłumaczalną", Przegląd Socjologiczny tom LII/1, Łódź: Łódzkie Towarzystwo Naukowe
Może coś ciekawego znajdziesz tutaj.
Pozdrawiam