Witamy w socjologia.pl - polski wortal socjologiczny
  » Strona główna » Konkursy » Poleć nas » Kontakt
 Menu
· Strona główna
· Aktualności
· Ankiety
· Archiwum
· Dodaj Newsa
· Downloads
· Dzienniki użytkowników
· Encyklopedia
· FAQ
· Linki
· Napisz do nas
· Prywatna wiadomość
· Recenzje
· Rekomenduj nas
· Statystyki
· Szukaj
· Top 10
· Twoje konto
 Informacje
Aktualnie jest 188 gość(ci) i 0 użytkownik(ów) online.

Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować za darmo klikając tutaj
 Linki
· słuchowiska
· wydawnictwo
· gra w kropki

socjologia.pl :: Zobacz temat - Spoleczne funkcje reklamy
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj i zobacz wiadomościZaloguj i zobacz wiadomości   ZalogujZaloguj 

Spoleczne funkcje reklamy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    socjologia.pl Strona Główna -> Socjologia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
ishiclav
**


Dołączył: Aug 11, 2012
Posty: 9

PostWysłany: Pon Sie 13, 2012 7:36 pm    Temat postu: Spoleczne funkcje reklamy Odpowiedz z cytatem

witam, potrzebuje do pracy materiałów odnośnie społecznych funkcji reklamy- o funkcji perswazyjnej mam wiele, reklama społeczna-ok, ale coś jeszcze?
Jeśli możecie mi pomoc - postaram się w przyszłości odwdzieczyc tym samym.
pozdr
I.K
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
koziolek
****


Dołączył: Oct 25, 2008
Posty: 213

PostWysłany: Czw Sie 23, 2012 9:31 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oto, co znalazłam w sieci:

Cytat:
Funkcja społeczna obejmuje całokształt relacji między przedsiębiorstwem a konsumentem, skupiając się zwiększaniu znajomości marki, budowaniu lojalności oraz przychylnego nastawienia do firmy.


Cytat:
Formułując cele reklamy pod kątem funkcji społecznej, mogą być one związane z:
• przedsiębiorstwem jako podmiotem promocji – zwiększenie znajomości przedsiębiorstwa, poprawa wizerunki, prezentacja dokonań, planów bądź działań przedsiębiorstwa.
• konsumentem – edukacja rynkowa, budowanie wierności i lojalności wobec firmy, pozyskiwanie informacji o preferencjach, kształtowanie zadowolenia i satysfakcji z dotychczasowych działań nabywców.
• produktem – kształtowanie wizerunku produktu, rozszerzenie znajomości oferty, zwrócenie uwagi na poszczególne elementy produktu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
koziolek
****


Dołączył: Oct 25, 2008
Posty: 213

PostWysłany: Czw Sie 23, 2012 9:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Z kolei społeczna funkcja reklamy polega na: informowaniu o produktach, miejscu i czasie ich sprzedaży, uczeniu używania nowych produktów. Pomaga w porównywaniu ich wartości i użyteczności, ułatwia dokonywanie wyborów i wpływa na wyczucie estetyki i gusty odbiorców. Istotne znaczenie ma tu prawdziwość i rzetelność reklamy, jej zgodność z przepisami prawa oraz normami etyki i moralności"


Sztucki T. "Promocja. Sztuka pozyskiwania nabywców", Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1999, s. 50

Tematyką "społeczna funkcja reklamy" zajmuje się prof. dr hab. Michael Fleischer - dyrektor Instytutu Grafiki SWPS (Wydział Zamiejscowy SWPS we Wrocławiu, ul. Ostrowskiego 30, 53-238 Wrocław), może poszukaj w jego książkach?

Oraz cytat z chomikuj.pl
Cytat:
Funkcje społeczne reklamy:

- ułatwia konsumentom życie,

- odzwierciedla trendy w modzie

- przyczynia się do rozwoju zmysłu estetycznego

- wpływa na wartości społeczne
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
koziolek
****


Dołączył: Oct 25, 2008
Posty: 213

PostWysłany: Czw Sie 23, 2012 10:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I jeszcze znaleziona praca licencjacka gdzie jest cały podrozdział poświecony społecznym funkcjom reklamy
KLIK!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Shingao
****


Dołączył: Mar 01, 2011
Posty: 234

PostWysłany: Czw Sie 23, 2012 11:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Funkcje społeczne reklamy:

- ułatwia konsumentom życie,

- odzwierciedla trendy w modzie

- przyczynia się do rozwoju zmysłu estetycznego

- wpływa na wartości społeczne


Niezłe bajki. Smile
Biorąc pod uwagę tyle pozytywów, to powinno się karać za to że te cudowne reklamy są przerywane filmami!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
socjopat
*******


Dołączył: Feb 26, 2007
Posty: 2162

PostWysłany: Pią Sie 24, 2012 7:02 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wg mnie każdą z nich można racjonalnie uzasadnić Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tomasz456
**


Dołączył: Sep 02, 2012
Posty: 6

PostWysłany: Nie Wrz 02, 2012 2:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czy to jeszcze aktualne?
_________________
Socjologia i WWW w parze
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
BartlomiejBerbec
**


Dołączył: Mar 20, 2014
Posty: 16

PostWysłany: Pią Mar 21, 2014 12:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A co rozumiemy przez kategorię "społeczne funkcje". Tak naprawdę każdy efekt, jaki reklama wywoła w stosunku do ludzkich istnień będzie społeczny, nawet jak będzie czysto ekonomiczny, np. "reklama zwiększa sprzedaż", to jest to ekonomiczny efekt, ale ludzie będą się z tego cieszyć, więc będzie to społeczna funkcja ;)

Także trzeba byłoby uściślić.

Hej, te funkcje dwa posty powyżej dość naiwne, ale teoretycznie temu powinna służyć reklama no i znalazłby się dowody na każde z tych twierdzeń.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    socjologia.pl Strona Główna -> Socjologia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Forums ©
projekt: © 2004 Legion